Crossfit, dla kogo?


W poniższym przewodniku dowiesz się wszystkiego, co kiedykolwiek chciałeś wiedzieć o CrossFit!

Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego ludzie biegają po parkingach z workami z piaskiem, to jesteś we właściwym miejscu i przeczytaj poniższy artykuł. 🙂

Co to jest CrossFit?

Dzięki ciągłym i stale zróżnicowanym intensywnym ruchom funkcjonalnym i fizycznym, CrossFit jest filozofią szkolenia, która trenuje osoby o różnych kształtach i rozmiarach w celu poprawy ich samopoczucia fizycznego ale i emocjonalnego. A także sprawności sercowo-naczyniowej w trudnym, ale akceptowanym i zachęcającym otoczeniu.
Można powiedzieć, iż CrossFit to poważny i usystematyzowany program siły i kondycji wielu akademii policyjnych i zespołów operacji taktycznych, jednostek specjalnych operacji wojskowych, mistrzów sztuk walki i setek innych elitarnych i profesjonalnych sportowców na całym świecie.
Programy zapewniają sprawność fizyczną, która jest z założenia zaprojektowana, szeroka, ogólna i obejmuj wiele ćwiczeń. Rodzaj ćwiczeń powiązany jest z walką i przetrwaniem, co bardzo mocno stymuluje emocje.
CrossFit zakłada, że osoba jest tak sprawna, jak biegła jest w każdej z dziesięciu ogólnych umiejętności fizycznych, a mianowicie:

– wytrzymałości sercowo-naczyniowej,
– oddechowej,
– wytrzymałości,
– siły,
– elastyczności,
– mocy i prędkości,
– zwinności,
– równowagi oraz koordynacji,
– dokładności.
Bądź po prostu mówiąc potocznie głupio – CrossFit to program treningowy, który buduje siłę i kondycję poprzez niezwykle różnorodne i wymagające treningi, czasamy przypominające uliczne ćwiczenia lat 80 tych w stylu hmm.. Rocky. 🙂

Każdego dnia trening będzie testował inną część twojej siły funkcjonalnej lub kondycji, nie specjalizując się w jednej konkretnej rzeczy, ale raczej w celu zbudowania ciała, które jest w stanie praktycznie wszystko i wszystko. CrossFit bardzo różni się od komercyjnej siłowni i to nie tylko dlatego, że nie znajdziesz żadnych maszyn, atlasów czy sztangi, tylko jest to połączenie również ćwiczeń siłowych w stały i idealny plan pomieszany z kardio.

kto może zacząć uprawiać crossfit?

Według filozofii Crossfit  to jego program został zaprojektowany z myślą o uniwersalnej skalowalności, dzięki czemu jest idealną aplikacją dla każdej zaangażowanej osoby, niezależnie od doświadczenia.
Każdy po prostu będzie musiał stopniowo się wdrażać w kolejne ćwiczenia.
Stosowane są zwykle te same procedury dla osób starszych z chorobami serca i bojowników w klatkach. Skaluje się obciążenie i intensywność oraz nie zmienia w trakcie programów.

Oznacza to, że każdego dnia zalecany jest określony trening i to dla każdego, kto przyjdzie do CrossFit.
Zamiast jednego treningu dla starszych kobiet i drugiego dla zapalonych sportowców – każdego dnia jest JEDEN trening, który jest całkowicie skalowalny w zależności od twoich umiejętności.
W miarę jak będziesz coraz bardziej silniejszy i bardziej doświadczony, będziesz starał się w końcu wykonać najtrudniejsze treningi zgodnie z zaleceniami.

 

Crossfit, pomocna atmosfera

 

Poleca się go jako:

1) Trening siłowy  dla początkujących  jeśli NIGDY nie trenowałeś wcześniej wagi (lub trenowałeś tylko na maszynach), CrossFit jest świetnym miejscem do rozpoczęcia.
Dowiesz się, jak wykonywać wszystkie ważne wyciągi w super wspierającym i nieoceniającym środowisku. Być może nawet… GASP… uwielbiasz trening siłowy!

2) Ludzie szukający wsparcia i społeczności – prawie każda siłownia CrossFit ma naprawdę silną społeczność.
Kiedy siłownie Nerd Fitness zaczną się pojawiać (nie myśl, że to się nie stanie!), to będzie to idealne miejsce.

3) Fanatycy fitness – Znasz tych ludzi, którzy lubią ćwiczyć codziennie i czują, że czegoś brakuje, jeśli tego nie robią?
Struktura CrossFit polega na regularnym ćwiczeniu.
Ogólny protokół to 3 dni, 1 dzień wolny, ale wielu CrossFittersów częściej kończy na siłowni. To uzależnia.

4) Masochiści –  mam na myśli to w najpiękniejszy możliwy sposób. CrossFit często nagradza ludzi za ukończenie treningów w jak najkrótszym czasie.
Oznacza to, że często będziesz w sytuacjach, w których zużywasz 100% wysiłku, aby ukończyć trening, wyczerpując się i zmuszając do przejścia walki.

5) Byli sportowcy – CrossFit ma wbudowaną pracę zespołową, koleżeństwo i współzawodnictwo.
Prawie wszystkie treningi zawierają komponent czasu, w którym albo musisz ukończyć określoną liczbę powtórzeń ćwiczeń w określonym czasie, albo czas jest ustalony i musisz zobaczyć, ile powtórzeń możesz wykonać w ćwiczeniu.
Możesz konkurować z ludźmi w swojej klasie i przejść do trybu online, aby zobaczyć, jak sobie poradziłeś z elitarnymi sportowcami CrossFit na świecie. Istnieje nawet międzynarodowy konkurs dla tych, którzy naprawdę się poświęcają.

Jest kilka osób, dla których nie sądzę, by CrossFit był tak korzystny, ale to nie znaczy, że im się nie spodoba:

1) Specjaliści –  CrossFit szczyci się tym, że nie specjalizuje się, co oznacza, że ​​każdy, kto chce się specjalizować (np. Trójboista siłowy ), nie uzyska najlepszych wyników zgodnie ze standardowym harmonogramem treningu CrossFit.
2) Sportowcy sportowi – Podobnie jak specjaliści, jeśli jesteś sportowcem trenującym sport, lepiej byłoby znaleźć trenera, który jest wyszkolony w uzyskiwaniu świetnych wyników od sportowców w danym sporcie.

W podsumowaniu

Każdy sport ma specjalne ruchy, które wymagają określonego rodzaju siły w określonych mięśniach, w tym mogą być bardzo pomocne odmiany crossfit np.:

1) CrossFit przygotuje cię na wszystko, ale nie poprawi twoich konkretnych umiejętności sportowych, chyba że trenujesz do tych konkretnych umiejętności sportowych! Wielu sportowców decyduje się na połączenie
2) CrossFit z treningami sportowymi (patrz rzeczy takie jak CrossFit Football ) poza sezonem w celu uwarunkowania, ale to zależy od trenera każdego sportu.

W razie potrzeby porozmawiania z nami o tym świetnym sporcie zapraszamy do kontaktu – https://www.majart.pl/kontakt/


Pozdrawiamy serdecznie

Redakcja MajArt

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *