Dlaczego zielona herbata jest polecana dla zdrowia?

Generalnie właściwości zielonej herbaty nie są znane od dziś, choć nie wszystkie tak naprawdę zostały udokumentowane czy potwierdzone badaniami. My dziś skupimy się na tych informacjach, które znalazły potwierdzenie w praktyce.
Zielona herbata najlepiej sprawdza się w sytuacjach wzmożonego napięcia, stresu również bóli mięśniowych,a także problemami z pamięcią i koncentracją. Wszystko to za sprawką L-Teaniny, która jest głównym czynnym składnikiem zielonej herbaty. Właśnie ten składnik sprawia, że herbata ta jest często polecana przez osoby zajmujące się rozwojem osobistym, psychologią czy medytacją ale nie tylko.
Tak naprawdę spokojny układ nerwowy to również o wiele zdrowsze ciało, co wynika z jasnego połączenia psychiki i somatyki.

Jak działa L-Teanina?

Wszystko zależy od parzenia zielonej herbaty, od sposobu tego procesu. Zaleca się parzyć ją temperaturze między 60 a 85 stopni Celsjusza, gdyż wyższa temperatura neutralizuje właściwości tej herbaty.
Odpowiednio parzona i w odpowiedniej ilości (zwykle 4 łyżeczki na szklankę, parzone 10 minut w temperaturze 80 stopni) uwalnia teaninę, która szybko pokonuje barierę krew-mózg.
W mózgu natomiast działa w większych ilościach (dlatego warto pić ją 3 razy dziennie, regularnie każdego dnia) wpływa na większą kontrolę emocjonalną, poprzez zwiększanie czuwania świadomości, oraz aktywizuje zmysły, ale bez napięcia, wyostrza je dla uzyskania spokoju a nie strachu. Oczywiście picie samej zielonej herbaty nie dokona cudownych i nagłych zmian w naszym życiu, ale może być dużym wsparciem.
Dlatego też bardzo ważna jest regularność jej stosowania, dlatego odpowiadając na pytanie postawione w tytule, trzeba zaznaczyć, że jeśli oczekujemy konkretnych efektów od picia zielonej herbaty, to powinna być ona stałym elementem naszego menu. Jednak kiedy pijemy ją tylko dla smaku, to może być tylko dodatkiem i przy okazji doraźnym suplementem.

Na co wpływa zielona herbata?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, wymienimy wszystko to, co zostało udokumentowane a więc tak:
– Pomaga na zaburzenia lękowe, szczególnie fobię społeczną. Badania potwierdzają, iż fobicy społeczni pojący często zielona herbatę, mają większą możliwość skupiania się na tu i teraz, zamiast na tym, co kto o nich pomyśli.
– Przewlekły stres i napięcie wewnętrzne oraz mięśniowe. Teanina redukuje te odczucia i wpływa relaksująco, wspomaga często medytację oraz jogę.
– Migreny, napięciowe bóle głowy.
– Wysypki, alergie. Dowiedziono, iż regularne spożywanie tej herbaty, zmniejsza wrażliwości alergiczne oraz problemy skórne.

Wszystko to oczywiście będzie pomocne przy regularnym stosowaniu, minimum 3-5 miesięcy, w przeciwnym wypadku można zapomnieć o pozytywnym wpływie L-Teaniny odczuwalnym dla organizmu i nas samych.

L-teanina  tylko w zielonej herbacie?

Nie, jeżeli ktoś nie przepada za parzeniem czy też samym piciem klasycznej zielonej herbaty, to może zaopatrzyć się w L-Teaninę w proszku, wówczas należy ją stosować w dwóch dawkach, 2x 150 mg.
Proszek taki zakupicie w dowolnej aptece, jeśli oczywiście będzie posiadała taki produkt na stanie.

Pozdrawiamy serdecznie
Redakcja MajArt

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *